zofim.org.il
  
 


 
אתר רלי היקרה,
חץ  מגזין הכתבות דף הבית » אתר רלי היקרה, » כתבה: איך מתמודדים עם מנהיג? (שלילי...)

תמונת מגזין איך מתמודדים עם מנהיג? (שלילי...) פורסם על ידי רלי היקרה
בתאריך 18/1/2016
בכתבה זו צפו 2038 גולשים

ש: רלי היקרה,אני מדריך כיתה ט בהנהגת צפון ויש לי חניך מאוד דומיננטי,עובד קשה, אוהב את השבט, משקיע, ולמרות כל זה הוא עדיין מנהיג שלילי. מתייחס בצורה מאוד לא יפה לבנות סביבו, משתיק אנשים, מפריע בפעולות. ניסיתי לדבר איתו המון פעמים והוא כאילו לא מעוניין לשמוע מה שיש לי להגיד. מה הדרך הנכונה לגשת לחניך כזה? תודה.

ת: תודה על הפנייה. אני שמחה לראות שעל אף האתגרים שאתה חווה עם החניך, אתה מקפיד לשים לב ולציין את כל הכוחות החיוביים הטמונים בו! אחד הדברים הראשונים והחשובים ביותר שעלינו לעשות כמדריכים הוא לאהוב את החניכים שלנו ולראות את החוזקות שלהם, לצד התייחסות לחולשות שיש להם (כמו שיש לכל אחד מאיתנו) והתמודדות איתם כמובן.

קיבלתי פניות דומות בעבר ועניתי להן באריכות ולכן אני רוצה להפנות אותך לתשובה קודמת שפרסמתי שתתן לך מספר דגשים ועקרונות להתמודדות עם חניכים שמפריעים בפעולות:

http://goo.gl/a69frk

יחד עם זאת, חשוב לי להעניק התייחסות קצרה לכך שהחניך המדובר הוא חניך ט', שבעוד מספר חודשים יהפוך למדריך, מוביל ומחנך בעצמו, ולכן יש כמה דברים ייחודיים שרלוונטיים למקרה זה.

אני בטוחה שאתה מקפיד על מסגרת של שיחות אישיות עם החניכים שלך - הדבר חשוב בכל גיל ועל אחת כמה וכמה בשנת ט', שהיא שנה מעצבת ומשמעותית שבמהלכה הופך החניך בהדרגתיות ליוזם ומנהיג ומבין את תפקידו כמוביל בשבט בשנה הבאה. אני מציעה לנצל את אחת השיחות הקרובות כדי להעלות בפניו את התנהגותו במהלך הפעולה. אפשר לקיים את השיחה במרחב נעים לבחירתך וחשוב לפנות לה מספיק זמן כדי להקשיב ולשוחח ולא "לנזוף" או לייצר התנגדות אצל החניך. שאלה מעניינת שאפשר כבר להעלות בשלב זה של השנה היא "כיצד הוא היה מתמודד עם אתגר שכזה בתור מדריך?" מה לדעתו נכון לעשות כאשר יש בקבוצה חניך נפלא שעושה מעשים בעייתיים? כך תוכל לשקף לו את התנהגותו וגם להבהיר לו שבעוד מספר חודשים תהיה לו אחריות על חניכים ועליו לעבור תהליך בעצמו. אל תשכח לשאול אותו מה אתה יכול לעשות כדי לעזור לו? בכך הוא יבין שאתה לטובתו ושאתה מוכן לסייע לו לפתור את מה שמפריע לו (שגורם לו להפריע לאחרים.)

יתרון נוסף בשנת ט' הוא הגדלת מידת לקיחת האחריות על ידי החניכים. בשנה זו החניכים מתנסים, לוקחים על עצמם תפקידים, עומדים מול הקבוצה ומביאים את עצמם לידי ביטוי. אולי תוכלו לחשוב ביחד על משימה או תפקיד מסוים של הובלה שהוא ירצה לקחת בחודשים הקרובים ולנצל את ההזדמנות כדי להגדיר ביחד מה תהיה הצלחה מבחינתו, להעצים את תחושת הביטחון שלו ולהעביר לו מסר ממך שהוא ירוויח יותר מהתנהגות ראויה וחיובית מאשר מהתנהגות פסולה. חשוב להעניק לחניך משוב במהלך התהליך ולהכיר בהצלחות שלו.

אני מקווה שמנהיגותו של החניך תהפוך ליותר חיובית מאשר שלילית בהמשך השנה ושתצליחו ביחד למצוא את הדרך שבה הוא יוכל להרגיש חשוב ומוערך גם מבלי שינסה להקטין את חברות וחברי הקבוצה.

בהצלחה!

רלי 

פרסם כתבה »


חץ  תגובות הגולשים לכתבה זו פורסמו 0 תגובות | הוספת תגובה